11 Şubat 112 Acil Çağrı Günü

Kırşehir Sağlık İl Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada; Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülmektedir.

Kırşehir Sağlık İl Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada; Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülmektedir.

Bu kapsamda pilot iller arasında Valilik bünyesinde kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 7/24 esasına göre çalışmaktadır.

· 2013 yılında “110” acil çağrılarını karşılayarak faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezine, 2014 yılında “112” ve “122” acil hatları da entegre edilerek il geneli acil çağrılar karşılanmaktadır.

· Çağrı merkezinde görev yapan Çağrı Alıcı personelin yanında İl Sağlık Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İtfaiye Müdürlüğü ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü çağrı yönlendirici personeli 7 gün 24 saat hizmet vermektedir.

· 112 Acil Çağrı Merkezi’ne intikal eden tüm çağrılar ve çağrı yönlendirme işlemleri kayıt altına alınmaktadır.

· İlimiz genelinde acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza hızlı bir şekilde ulaşabilmek için ilgili kurumlarımız gayretli bir çalışma sürdürmektedir. Acil yardım hizmetlerinin daha etkin olması için gereksiz aramalardan kaçınılması gerekmektedir.

· 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul edenler hakkında; 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 42/A maddesi ve 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 23 üncü maddesi uyarınca idari yaptırım uygulanmaktadır.

Diğer Haberler