112'yi Gereksiz Yere Aramayın

112 Acil Çağrı Numarasının farkında lığını artırmak amacıyla ülkemizde ve ilimizde 112 kapsamında çeşitli tanıtıcı ve bilgilendirici broşürler dağıtıldı.

112 Acil Çağrı Numarasının farkında lığını artırmak amacıyla ülkemizde ve ilimizde 112 kapsamında çeşitli tanıtıcı ve bilgilendirici broşürler dağıtıldı.

lkemiz genelinde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturmakamacıylaİçişleri Bakanlığı bünyesinde112 Acil Çağrı Merkezleri kurulmuştur. Bu kapsamda Pilot İller arasında olan İlimizde de Valilik bünyesinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet vermeye başladı. 
İlimiz 112 Acil Çağrı Merkezi; 12.07.2013tarihindeİl merkezi “110 Alo İtfaiye” acil çağrılarını,23.02.2017 tarihinde İlçeler de entegre edilerek İl geneli 110 Alo İtfaiye acil çağrılarını, 26.02.2014 tarihinde İl geneli “112 Acil Servis” çağrılarını, 28.05.2014 tarihinde İl geneli “Alo 122 AFAD” acil çağrılarını karşılamaya başladı.
112 Acil Çağrı Merkezimizde, çağrı alıcı olarak görev yapan personellerimiz, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İtfaiye Müdürlüğü ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nün çağrı yönlendirici personelleri ile birlikte 7 gün 24 saat hizmet vermekte.
112 Acil Çağrı Merkezi'ne intikal eden tüm çağrılar ve çağrıların yönlendirilmesi hakkında yapılan işlemler kayıt altına alınmakta.
İlimiz genelinde acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza hızlı bir şekilde ulaşmak amacıyla ilgili kurumlarımız tarafından gayretli bir çalışma sürdürülmektedir. 
Ancak 112'ye gelen acil çağrıların çoğunda gereksiz aramaların olduğu tespit edilmiş vatandaşlarımızın, acil yardım hizmetlerinden azami ölçüde istifade edebilmesi ve kurumun daha kaliteli bir hizmet sunması için gereksiz aramalardan kaçınması ve çocuklara telefon verilmemesi hususunda hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir.

Diğer Haberler